Conflicten & strategische communicatie
Hebt u te maken met problemen met niet betalende debiteuren, een conflict met uw zakenpartner(s), een uit de hand gelopen discussie met uw franchiseorganisatie, personele problemen zoals een slechte werkhouding, onvrede of een conflict tussen werknemers? Dan is het heel goed mogelijk dat u als ondernemer alleen nog maar bezig met bent bijzaken in plaats van uw eigenlijke werkzaamheden. Uw bedrijf komt in een neergaande spiraal als u geen oplossing vindt. De sfeer verslechtert, langzamerhand kunnen er financiële problemen ontstaan, u krijgt te maken met beslaglegging, rechtszaken of nog erger een dreigend faillissement. Dit alles betekend in veel gevallen het einde van een bloeiende zaak.
Als ondernemer zit u er midden in en bent u al lang hoofdzaken en bijzaken uit het oog verloren. Door emoties wordt er niet meer oplossingsgericht gecommuniceerd. Gesprekken verzanden in verwijten en ruzie.
Strategisch communiceren biedt u in de meeste gevallen een zodanige oplossing dat er voor u in elk geval een win situatie ontstaat en u zich weer gaat richten op de hoofdzaken binnen uw bedrijf. Mocht het conflict een juridische steekpartij worden en u maakt gebruik van uw rechtsbijstandverzekering, dan helpen we u om uw verhaal richting uw advocaat zo helder mogelijk op papier te krijgen. Maar ook als u een advocatenkantoor in de buurt inhuurt helpen we u om uw verhaal zo goed en duidelijk mogelijk te schriftelijk te presenteren voorafgaande aan het eerste gesprek.